Adverteren in digitale nieuwsbrief

Prebes verstuurt om de 2 weken een digitale nieuwsbrief naar 11.000 contacten. Met een standaard open rate van 35% scoort deze zeer goed. Vanaf midden 2021 kan je voortaan hierin ook digitaal adverteren door een eigen webinar, event, product, dienst, nieuwtje of opleiding te promoten.

Als gemiddelde score van de recentste digitale advertenties kan je telkens rekening houden met:

  • 3866 keren de nieuwsbrief geopend
  • 127 clicks (waarvan 79 unieke) op de advertentie via de nieuwsbrief
  • 605 impressies en 26 clicks op de advertentie via LinkedIn

Om de positie van de geponsorde content te bekijken, kan deze nieuwsbrief je een idee geven, in combinatie met de printscreens hieronder. Achter de blauwe onderlijnde tekst, komt een link naar je website.

 
Voorbeeld plaatsing in de nieuwsbrief   Voorbeeld plaatsing op LinkedIn
 
Adverteren digitale nieuwsbrief Prijs (excl. btw)

OPZET

  • Lever een korte tekst of nieuwsitem aan met maximaal 160 tekens (incl. spaties) voor onder de rubriek ‘gesponsorde content’.
  • TIPS om deze korte tekst beter te laten scoren: 
    • gebruik hierin een actief woord (bv: 'ontdek', 'check') 
    • zorg dat de tekst niet als 'commercieel' aanvoelt
    • hou het simpel, uitnodigend en fris om te lezen
    • gebruik 'je' in plaats van 'u'
  • Dit kan gaan over een eigen webinar, event, product, dienst, nieuwtje of opleiding.
  • Geadresseerden kunnen doorklikken naar je eigen aangeleverde weblink voor meer gedetailleerde info.
  • In iedere nieuwsbrief is er exclusiviteit voor max. 2 adverteerders. 
  • Deze content wordt ook gedeeld via onze LinkedIn pagina.

BEREIK

  • 11.000 contacten die de nieuwsbrief ontvangen (open rate 35%).
  • ~ 4.000 via LinkedIn.
  • één week na publicatie van je digitale advertentie, ontvang je van ons het aantal clicks dat dit gegenereerd heeft via de nieuwsbrief en via LinkedIn.

€800 / editie*

 

* Reserveer je meteen voor minstens 4 digitale advertenties in hetzelfde kalenderjaar, geldt er een voordeelprijs van 750€/editie (ipv 800€/editie).

* In de maanden juli en augustus wordt er geen ruimte voorzien voor het plaatsen van een digitale advertentie.

Hoe kandidaat stellen? 

Stuur een e-mail naar stefan@prebes.be met je mogelijke voorkeur van publicatiemaand. Wij geven je de op dat moment nog beschikbare plaats(en) door om te publiceren. Na bevestiging ontvang je dan de verdere praktische details. 

Aanleverdeadline?

De aanleverdeadline van je content is telkens minstens 1 week voor verzending van de desbetreffende nieuwsbrief. Er wordt een nieuwsbrief verstuurd tijdens de eerste 2 weken van iedere maand en eentje tijdens de laatste 2 weken van iedere maand, maar de exacte publicatiedatum kan variëren. Vraag zeker naar de beschikbare mogelijkheden.