Bezoek Oosterweelwerf

Bezoek Oosterweelwerf

Dit is het derde jaar dat we de evolutie van de Oosterweelverbinding kunnen delen met de Prebes leden. We volgden de evolutie van linkeroever naar rechteroever. In 2023 bezochten we de ingrijpende werken op Linkeroever. De opvolger als we naar rechteroever kijken is de Scheldetunnel die in 2024 aan de beurt was. In 2025 steken we de Schelde over en bekijken we de werken op rechteroever. Hier zal straks de Scheldetunnel terug boven komen en aansluiten op de Oosterweelknoop die verder aansluit op de kanaaltunnel en de vork.

Maar op rechteroever is nog meer aan de hand. Naast het sportpaleis wordt de Bypass gebouwd en ter hoogte van het Rivierenhof wordt gewerkt aan een verbetering van het knooppunt Antwerpen Oost. Uiteraard sluiten hier de volgende jaren nog meer deelwerven op aan.

i.s.m. Lantis, ROCO & Rinkoniën

Over dit evenement

Oosterweelknoop

Aan het Noordkasteel, nabij het kerkje van Oosterweel aan de rechteroever, wordt het Oosterweel knooppunt gerealiseerd met een op- en afrittencomplex naar de haven en het noorden van Antwerpen. Het knooppunt ligt verzonken in het landschap en verbindt de Scheldetunnel met de Kanaaltunnels die aansluiten op de Antwerpse Ring. Het vormt een cruciale verbinding voor het rondmaken van de Ring en maakt de haven en het Eilandje toegankelijk.

Kanaaltunnels

De Kanaaltunnels verbinden het Oosterweelknooppunt dat gelegen is op de Antwerpse rechteroever ter hoogte van het Noordkasteel met de Ring. De vier tunnelkokers starten aan het Amerikadok en lopen onder het Albertkanaal. Ter hoogte van de Noorderlaan splitsen ze in een noordelijke en zuidelijke aansluiting op de Ring.

Bypass

Het viaduct van Merksem aan het Sportpaleis verdwijnt en maakt plaats voor een verdiepte Ring die deels overkapt wordt. Zo komt er meer ruimte voor parken en groen. Vrij om te sporten, spelen en ontspannen. Het noordelijke deel van de stad zal er helemaal anders uitzien, en dat is een complexe operatie.Om het viaduct af te kunnen breken, komt er een tijdelijke oplossing: de Bypass. Zo kan het verkeer tijdens de werken blijven rijden op de snelweg én houden we het verkeer weg uit de woonwijken van Deurne en Merksem.


  • Opgelet! Volgende PBM's zijn vereist en zelf te voorzien: veiligheidsschoenen, fluohesje en veiligheidshelm.

  • We zijn verheugd dat we voor het derde jaar op rij deze werf mogen bezoeken. Deze keer willen we eerst de kans geven aan leden die nog niet hebben deelgenomen aan de vorige edities. Nam je reeds deel aan 1 van de vorige bezoeken? Dan plaatsen we je even op een wachtlijst. Indien er nog plaats is, contacteren we je zo snel mogelijk.

Voor wie?

Enkel voor leden Prebes Antwerpen

Om het programma van deze opleiding te zien, kies je eerst een locatie en startdatum hierboven.

We zijn met 39 deelnemers!

Er zijn momenteel 39 deelnemers, waarvan 32 worden getoond.Er zijn nog 6 plaatsen beschikbaar.

AP

Anke Popelier

Boluda towage Belgium
BB

Bart Bosschaerts

FRISOMAT NV
CE

Charles Engels

DV

David Van De Wouwer

CLB EDPB
DG

Dirk Goyvaerts

Xeikon
DP

Dirk Peeters

Oleon
DV

Dries Vernimmen

sterhoek
ED

Eric De Bleser

EJ

Erik Janssens

Euroports Belgium
Ev

Erik van der Hoeven

Korachem
FC

Francois Colin

GPD Antwerpen
FS

Fréderik Schippers

Cetraco
Google Maps Image

Het evenement gaat door in Oosterweelwerf rechteroever

,

Word lid
van Prebes